Rugvænget som Byggepladsvej for Kokkedal Skole

Fredensborg Kommune vil opføre en ny hal ”Gymnastikkens Hus” på plænen foran KokkedaL Skole Vest. Efterfølgende skal den eksisterende idrætshal renoveres. Byggeriet vil ske i perioden august 2020 – april 2022.

Fodboldbanen nord for skolen vil blive indrettet som byggeplads. De omkringliggende stier vil blive spærret. Der vil blive lavet adgangsvej til byggepladsen via Rugvænget.

Det vil medføre voldsomme gener for beboerne på Rugvænget med tung lastbilkørsel på deres stamvej. Der skal alene køres 18.000 tons jord og dertil kommer alle byggematerialerne etc. De stakkels beboere på Rugvænget vil se deres fredelige villavej blive lavet til et helvede af tunge lastvogne fra tidlig morgen til sen aften i næsten to år. (Det forlyder nu, at byggeriet måske vil strække sig over fire år).

En naturlig adgang til byggepladsen er via parkeringspladsen ved Holmegårdsvej. Det ønsker skolen ikke og det er derfor besluttet administrativt at bruge Rugvænget.

Vi mener, at det er en forkert beslutning og adgang gennem Holmegårdsvej og parkeringspladsen er den bedste løsning.

Alternativt kan man bruge parkeringspladsen som byggeplads i stedet for fodboldbanen. Egedalshallens område med den store parkeringsplads kunne så bruges som adgangsvej til skolen. I forvejen bruger skolen jo dette område.

Vi har haft møde med beboerne i området. (Ca. 50 dukkede op). Stemningen var helt klart, at vi skal kæmpe mod at Rugvænget bliver omdannet til motorvej for lastbiler. Der blev også udtrykt frygt for om den tunge kørsel kan forårsage skader på de omkringliggende huse.

Vi, i grundejerforeningens bestyrelse, mener, at det er helt utilstedeligt at bruge Rugvænget til projektet og vi vil derfor protestere og kræve, at Rugvænget ikke bliver brugt som adgangsvej.

Som sagt er det en administrativ beslutning og ikke en politisk beslutning at anvende Rugvænget som byggepladsvej. Vi kan derfor kun ændre beslutningen ved at gå til politikerne i vores kommune.

Politikere er som regelt meget lydhøre overfor massive protester fra borgerne (vælgerne).

Vi vil derfor opfordre alle til at sende protestskrivelser til vores politikere.

Du kan finde deres e-mail adresser på

Nedenfor et forslag til protestskrivelse.

Protest mod at Rugvænget bliver byggepladsvej

I forbindelse med byggeriet af Gymnastikkens hus, har kommunen besluttet at Rugvænget skal være byggepladsvej.

Jeg vil på det kraftigste protestere mod dette og opfordre kommunen til at finde en anden løsning,