Deklarationer

En række deklarationer styrer forholdene for grundejerforeningens område og pålægger den enkelte grundejer begrænsninger i anvendelsen af grunden.

Kommunen har påtaleret for så vidt angår udstykningsdeklarationerne, der fastlægger regler for bebyggelse, opsættelse af træhegn, parkering af campingvogne etc.

Grundejerforeningen har påtaleret for så vidt angår beplantningsdeklarationerne, der fastlægger regler for levende hegn, grådige træer etc.

Bestyrelsen mener, at deklarationerne stadig er aktuelle, da de regulerer, hvordan vi lever side om side på forholdsvis små grunde.

Bestyrelsen er principielt imod at der gives dispensation fra deklarationerne, da dette vil danne præcedens. Hvis én grundejer får dispensation, vil den næste bruge denne dispensation som argument for også at få dispensation. Bestyrelsen kan kun støtte dispensationer i helt specielle tilfælde. Eksempelvis en campingvogn på grunden mens huset ombygges.

En undtagelse er beplantningsdeklarationens bestemmelse om en bestemt hæktype. Bestyrelsen mener, at denne bestemmelse er forældet og er indstillet på at give dispensation for hæktypen, så længe det er en levende hæk og de øvrige bestemmelser i deklarationen overholdes.

Til salg skilte

Vi har generelt mange ejendomme til salg i grundejerforeningen. Hvis alle satte et ”Til Salg” skilt op ved indkørslerne til vores veje ville det medføre en sand skov af skilte. Vi synes ikke det er hverken kønt eller salgsfremmende.

Bestyrelsen har derfor besluttet at anmode ejendomsmæglerne om ikke at opsætte skilte ved indkørslerne til vejene, men kun ved de respektive huse.