Velkommen til grundejerforeningen Holmegård

Foreningen blev stiftet den 28. marts 1966.

Grundejerforeningen Holmegård ligger i Kokkedals vestlige del og består af 246 parcelhuse på villavejene Rugvænget, Havrevænget, og Bygvænget.

Sidste nyt!

Generalforsamling

Den årlige generalforsamling blev afholdt på Kokkedal Skole Vest tirsdag den 8. november 2022 kl. 19:00.

Generalforsamlingen besluttede at opkræve kontingent kr. 250 for året 2022/2023.

Opkrævningerne vil blive udsendt i slutningen af november.

Se referatet under arket PDF-filer.

Fjernvarme

Som bekendt har Norfors besluttet at fjernvarme ikke skal udrulles til vores område indenfor en overskuelig fremtid.

Hvis der er generel opbakning blandt medlemmerne, vil vi i bestyrelsen arbejde for at få gennemsigtighed i Norfors beslutning og promovere udrulning af fjernvarme til området.

Vi har bedt medlemmerne om uforpligtende at tilkendegive, hvorvidt de vil overveje overgang til fjernvarme, hvis de modtager et økonomisk fordelagtigt tilbud fra Norfors.

Se resultatet af svarene under PDF-filer.

Som følge af svarene har bestyrelsen besluttet at gå videre med at påvirke Norfors og lokalpolitikerne for at få fjernvarme til grundejerforeningen.

Fjernvarme

Norfors, som er vores lokale affaldsforbrændingsanstalt og leverandør af fjernvarme, har udsendt en udrulningsplan for fjernvarme i sit oplandsområde, blandt andet Kokkedal, og det fremgår heraf, at størstedelen af området vil blive tilbudt fjernvarme.

Parcelhusene omkranset af Brønsholmgårdsvej, Holmegårdsvej og Egedalsvej, hvori vores grundejerforening ligger, vil imidlertid ifølge planen ikke i den nærmeste fremtid modtage tilbud om fjernvarme, som det hedder i planens tekst trods områdets nærhed til Norfors.

Dette udsagn baserer sig på en antagelse om, at tilslutningen i netop det nævnte omkransede område vil være under den grænse for tilslutning, som Norfors finder afgørende for projektets rentabilitet.

Antagelsen om den utilstrækkelige tilslutning baserer sig dog som nævnt alene på antagelser. Bestyrelsen bekendt er der ikke blandt vores medlemmer foretaget undersøgelser om interessen for fjernvarme.

Bestyrelsen er overrasket og skeptisk over Norfors udmelding og mener, der er behov for at undersøge sagen nærmere.

For at vi kan have det bedste grundlag for at gå videre med sagen, er du meget velkommen til at angive hvilken opvarmningsform, du i øjeblikket anvender, som f.eks. naturgas, oliefyr, elvarme, varmepumpe eller andet.

Indsigelse vedr. forslag til lokalplan K108 Donse Å, Kokkedal

Lokalplanens formål er at muliggøre opførelse af nye boliger i form af etage- og rækkehusbebyggelse samt at muliggøre erhvervsbebyggelse syd for Egedalsvej.

Forslagets maksimale bygningshøjde på op til 8,5m vil resultere i en væsentlig ændring af områdets karakter, samt blive meget dominerende i forhold til områdets øvrige bebygelse. Bestyrelsen har derfor gjort indsigelse mod lokalplanen. Se vores indsigelse under fanen PDF-filer.

Renholdelse af kommunens arealer

Vi har klaget til NSPV over den mangende renholdelse af kommunens stier, veje og grønne arealer i grundejerforeningens område.

Det har hjulpet og NSPV har gjort en stor indsats, så området nu fremtræder pænt og præsentabelt.

Tilbud fra Skousen Kokkedal

Skousen giver 25% rabat på varer i den fysiske butik i Kokkedal til medlemmer af grundejerforeningen.

Se nærmere på siden "PDF-filer"

Fast hegn i skel mod vej og sti

Der er flere og flere grundejere, der opsætter fast hegn (plankeværk etc.) i skel ud til vej og sti. Ifølge udstykningsdeklarationerne for grundejerforeningen må man kun sætte levende hegn.

Bestyrelsen har drøftet problemet og besluttet at omdele en skrivelse med bestyrelsens holdning til alle husstande. Se skrivelsen under "PDF-filer".

Kommunen har givet flere påbud om fjernelse af faste hegn og vi er bekendt med at de for tiden gennemgår området, så det kan forventes, at der kommer flere påbud.

I tidligere sager har kommunen angivet, hvad de vil acceptere:

Det er kommunens vurdering at et fast hegn i kombination med levende hegn i skel, skal være placeret mindst 1 m fra skel således at vækstbetingelserne for det levende hegn ikke forringes og begge hegn kan vedligeholdes på begge sider.

Beskæring af hække og træer mod offentlig vej og sti

Se kommunens orientering om krav til beskæring af hække og træer mod offentlige veje og stier under PDF-filer.

Få nyheder fra dit nærområde

Foreningen udgiver et elektronisk nyhedsbrev (e-mail) til interesserede medlemmer. Nyhedsbrevet indeholder relevante nyheder og meddelelser så som:

-      Indbydelser til fastelavnsfest og generalforsamling og påmindelser om tilmelding til samme.

-      Nye rabatordninger for foreningens medlemmer

-      Generel information af interesse for medlemmerne så som solenergianlæg, indbrud, vejarbejder etc.

-      Nyt fra medlemmerne

Hvis du har nyheder eller anden information, du mener, er af interesse for medlemmerne, så skriv til os. Vi vil så bringe det i et nyhedsbrev.

Vi forventer at nyhedsbrevet vil udkomme mellem 4 og 6 gange om året.

Man kan også tilmelde sig vores Facebook gruppe.

Man kan tilmelde og framelde sig nyhedsbrevet ved at sende en e-mail med adresse og e-mail til

bestyrelse@holmegaard-gf.dk

Bestyrelsen mener...
Der verserer for tiden flere sager mellem kommunen og grundejere, der ikke har overholdt deklarationerne for området, specielt vedrørende hegn og campingvogne